25 Nisan 2008 Cuma

2008 OKS'DE SORULACAK KONULAR

OKS sınavında yapılan müfredat değişikliği sınava hazırlanan öğrencileri endişeye sevk etti. 2008 OKS nasıl olacak? Değişiklikler neler? İşte ayrıntılar...
-->
OKS sınavında yapılan müfredat değişikliği sınava hazırlanan öğrencişleri endişeye sevk etti. Sınava yaklaşık iki ay kala yapılan bu açıklamanın yetersiz olduğunu ve çok geç kalınmış bir açıklama olduğunu ifade eden uzmanlar, Öğrencilerin bu konulara hazırlandığını bu ölçüde iptal edilen konulara vakit harcadığını söyledi. Öğrencilerin heyecanla beklediği sınav zamanına iki ay kala böyle bir açıklama birçok öğrenciyi olumsuz yönde etkileyip, çalışma disiplinlerini bozdu. Peki öğrenciler ne yapmalı, 2008 OKS sınavında hangi alanda hangi konular iptal edildi, hangi sorular çıkmayacak. İşte haber5.com'a konu ile ilgili bir açıklama yapan Birikim Eğitim Kurumları konu ile ilgili ayrıntılı bilgi verdi.
İşte Birikim Eğitim Kurumları'ndan haber5.com'a yapılan açıklama :
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, 11 Ocak 2008 tarihli “2008 Yılı OKS, DPY ve SBS Sınavları Hakkında Genelge”nin 17. maddesinde
“OKS soruları, 120 okulda pilot uygulaması yapılan öğretim programları ile yürürlükte olan öğretim programlarının ortak konularından hazırlanacak olup pilot uygulama okullarında öğrenim gören öğrencilerimiz hiçbir şekilde mağdur edilmeyecektir. Konuyla ilgili duyulan endişeleri yok etmek için okul müdürlükleri velileri bilgilendireceklerdir.”
Şeklinde bir açıklamada bulunmuştur. Açıklamaya bağlı olarak 2008 OKS’de ortaya çıkacak muhtemel konu soru dağılımı ve sınavın niteliği analiz edilebilir. Fakat MEB tarafından yapılan genel açıklama sınavda soru çıkmayacak konuları ayrıntılı bir biçimde içermediği için herkes tarafından farklı yorumlanmış ve bir karmaşaya yol açmıştır. Ayrıca konuyla ilgili net bilgilendirmenin MEB tarafından eğitim dönemi başlamadan önce yapılmış olması gerekirdi. Açıklamanın yapıldığı I. Dönem sonu itibariyle çıkarıldığı söylenen konular zaten işlenmişti. Bu nedenlerle MEB’e ait genel açıklama sınav sonucunda ortaya çıkması muhtemel sorunlarla ilgili MEB’in sorumluluktan kaçtığı izlenimini vermektedir. Yapılan genel açıklama MEB’in bu konuyla ilgili sorumluluklarını ortadan kaldırmamaktadır. Sınava az bir zaman kalsa da kamuoyunun beklentisi bu hususun MEB tarafından aydınlatılmasıdır.
Bütün bu şartlara rağmen Birikim Eğitim Kurumları Yayın ve Zümre Koordinatörlüğü yaptığı çalışmayla olabilecek en doğru değerlendirmeyi ortaya koymaya çalışmıştır. Sadece konu başlıklarını incelemekle yetinmeyip içeriği de inceleyerek birbirleriyle bağlantılı konular hususunda dikkatleri çekmiştir. Açıklamaların titizlikle okunduğunda öğretmen ve öğrencilere yol göstereceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
2008 OKS TÜRKÇE GENEL DEĞERLENDİRME
Eski müfredatla yeni müfredatın karşılaştırılması neticesinde edebiyat bilgileri konusu içerisinde 6,7 ve 8. sınıflarda “Şiir Bilgisi” bölümünden kafiye, uyak, redif, kafiye şeması konularının yeni müfredatta olmadığı tespit edilmiştir.
Ses Bilgisi konusundan da “Ünlü Uyumu (küçük ünlü uyumu, büyük ünlü uyumu)” alt başlığının 6,7 ve 8. sınıflarda tamamen çıkarılmış olduğu tespit edilmiştir.
Pilot okullar için hazırlanan 8. sınıfın öğretmen kılavuz kitabında kazanım listelerinde bazı konuların başlığının görülmediği fakat etkinlikler içerisinde konunun işlendiği görülmüştür.
Örneğin; cümle ögeleri konusu içerisinde 155. sayfa dil bilgisi öğrenme alanı etkinlik 8 örneklerde “ek fiil, sıfat tamlaması, isim tamlaması, kelime grupları” cümle ögeleri içerisinde konu zinciri olduğu için işlenmiştir.
Kısaca 2008 OKS’de Ünlü uyumuyla şiir bilgisi konularından soru gelmeyeceğini; diğer konularla ilgili gelecek soruların ise geçmiş yıllara göre daha kolay ve yorum ölçmeye yönelik olacağını söyleyebiliriz.
2008 OKS MATEMATİK GENEL DEĞERLENDİRME
İşlem konusu yeni müfredat 7. sınıfta Rasyonel Sayılarda tablo üzerinde gösterilmiştir. Dolayısıyla bu konudan soru çıkmayacağı söylenemez.
Konu başlığı olarak Deltoid yeni müfredatta yok. Fakat 2 üçgenin çevre ve alan bilgisinden yola çıkılarak deltoid adı anılmadan soru sorulabilir.
Yeni müfredatta Öklit bağıntısı formül olarak verilmemiş; fakat (Öklit adı anılmadan) dik kenar bağıntıları kullanılarak sorulan uzunluk bulunur.
Binom Açılımı yok. Bu konudan soru sorulmasını beklemiyoruz.
Matematik Sistemler (Saat Aritmetiği ve Modüler Aritmetik) konusunun sorulmayacağını kabul edebiliriz. Bu konularla ilgili sadece kalan bulma işlemi yaptırılarak soru sorulabilir.
2008 OKS FEN BİLGİSİ / FEN ve TEKNOLOJİ GENEL DEĞERLENDİRME
1. Fizik yeni programda olmayan konular ve değerlendirmelerimiz
(5.Sınıf): Işık ve Ses Ünitesi’nde; Küresel aynalarda ve merceklerde görüntü oluşumu
(6.Sınıf): Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik Ünitesi’nde; Dokunma ile elektriklenme de yük paylaşımları ve Pillerin paralel bağlanması
(7.Sınıf): Kuvvet ve Hareketin Buluşması Ünitesi’nde; Ortalama hız, ivme, bağıl hareket, düzgün yavaşlayan ve düzgün hızlanan hareket
Açıklama: Yeni öğretim programında hızlanan ve yavaşlayan hareketin nasıl olduğu örneklerle açıklanmış ayrıca,”Grafik yorumlar ve çizer” kazanımını dikkate aldığımızda bu bölümü anlatmak isabetli olacaktır.
(7.Sınıf): İş yap enerji aktar ünitesi’nde; Güç
(7.Sınıf): Yaşamımızı Kolaylaştıran Basit Makineler Ünitesi’nde; Vida, Çıkrık Formülleri ve Vida Adımı
(7.Sınıf): Ya Basınç Olmasaydı Ünitesi’nde, Gaz Kanunları (basınç-hacim, basınç-sıcaklık)
(8.Sınıf): Manyetizma Ünitesi’nde, Manyetik Cisimlerin Manyetik Alan Çizgileri ve Dünyanın Manyetik Alanı
2. KİMYA YENİ PROGRAMDA OLMAYAN KONULAR ve DEĞERLENDİRMELERİMİZ
(7.Sınıf): Maddenin İç Yapısına Yolculuk Ünitesi’nde Karışımların ayrılma yöntemleri, Çözünürlük ve İzotop Atomlar.
(8.Sınıf): Kimyasal Tepkimeler Ünitesi’nde, Kimyasal Kanunlar (Sabit Oranlar Kanunu-Katlı Oranlar Kanunu.)
3. BİYOLOJİ YENİ PROGRAMDA OLMAYAN KONULAR ve DEĞERLENDİRMELERİMİZ
(5.Sınıf): Canlıları Sınıflandıralım Ünitesi’nde, Protistler ve Bakteriler
(6.Sınıf): Canlının Canlılık Özelliğini Gösteren En Küçük Yapı Birimi: Hücre Ünitesi’nde,
Hücre Zarında Madde Geçişleri ve Bitkisel-Hayvansal Dokular
(8.Sınıf): Canlılar İçin Madde ve Enerji Ünitesi’nde, Fotosentez’in Kimyasal Denklemi ve
Fotosentez hızına Etki Eden Faktörler
Genel Açıklama: Eski müfredat ile yeni müfredatta bazı konuların içerikleri aynı olmakla beraber eski müfredatta bulunan kavramlar yeni müfredatta karşılığını bulamamaktadır.
Örneğin, eski müfredatta A Polar Kovalent Bağ: Aynı cins ametal atomların elektronları ortaklaşa kullanmasıyla oluşur. Polar Kovalent Bağ: Farklı cins ametal atomlarının elektronları ortaklaşa kullanarak oluşur denilmektedir.
Yeni müfredatta ise bu kavramlara girmeden kovalent bağların aynı cins atomlar arasında olduğu gibi farklı cins atomlar arasında da olur denilip örnekler verilmiştir.
Her iki müfredatı karşılaştırırsak sadece birinde kavram kullanılması farklılık arz etmektedir. Bu nedenle A Polar Kovalent Bağ ile Polar Kovalent Bağ yeni müfredatta yer almamıştır denilemez. Bunun gibi daha birçok örnek gösterilebilir.
Soru çıkmayacak konuları tespit ederken bu gözle bakmak gerekir. Bu konuda daha sağlıklı sonuçlara ulaşabilmek için yeni programın ve eski programın 6, 7 ve 8. sınıf ders kitapları sadece başlıklar açısından değil; içerik açısından da karşılaştırılmalıdır.
2008 OKS SOSYAL BİLGİLER GENEL DEĞERLENDİRME
ESKİ MÜFREDAT İLE YENİ MÜFREDATIN ÖRTÜŞEN KONU VEYA İÇERİĞİ DIŞINDA KALAN BÖLÜMLER
( 1) TARİHİN TANIMI
(2) MOĞOLLAR ve DİĞER TÜRK DEVLETLERİ
( 3) OSMANLI TARİHİNDE DURAKLAMA, GERİLEME DAĞILMA DÖNEMLERİ
Uyarı: 7 Sınıf, Türk Tarihinde Yolculuk Ünitesinin Osmanlı Yeni Başkentinde konusunun alt konusu olan Osmanlı Denizler Fatihi’nde denizcilikle ilgili faaliyetler Duraklama ve Gerileme dönemleri içeriğiyle örtüşmektedir. (Sınavda soru gelebilir) Gerileme ve Dağılma dönemlerindeki ıslahatların Türk tarihinde Yolculuk Ünitesinin; Etkiledik Etkilendik Ama Nasıl ve Yenilikler ve Osmanlı Devleti konularının içeriği ile örtüşmektedir. (Sınavda soru gelebilir)
Uyarı: 7 Sınıf Türk Tarihinde Yolculuk Ünitesinin ve Yaşayan Demokrasi Ünitesinin Kurultaydan Meclise alt konu başlığının içeriği Eski müfredattaki Osmanlı Kültür ve Medeniyeti Ünitesi içeriği ile büyük ölçüde örtüşmektedir. (Sınavda soru gelebilir )
( 4) DÜNYANIN ŞEKLİ HARAKETLERİ
Uyarı: Yeni müfredatta konu olarak tam karşılığı olmamasına rağmen 6.sınıf Yeryüzünde Yaşam Ünitesinin Dört Mevsim; Değişik yerler Farklı Yaşamlar konularında enlemin (dünyanın şeklinin) sıcaklık ve iklim üzerinde etkisinden bahsedilmektedir (Bu boyutuyla sınavda soru gelebilir)
(5) YEREL SAAT HESAPLAMALARI
(6) HARİTADA YERŞEKİLLERİNİN GÖSTERİLMESİ (İZOHİPSLER)
(7) BÖLGELER COĞRAFYASI
Uyarı: Bölgeler Coğrafyası yeni müfredatta 6. sınıf Ülkemizin Kaynakları ve 7. sınıf Ülkemizde Nüfus üniteleriyle içerik örtüşmesine sahip olduğu için bu konuların müfredat dışı olduğu ve bu konulardan soru sorulmayacağına ilişkin açıklamalar yanıltıcıdır
Genel Değerlendirme: Yeni müfredattaki sarmallık ilkesi ve konu bölümlemesi dikkatte alınmadan kesin ve kalın çizgilerle bu konudan soru sorulmayacak şeklinde yapılan değerlendirmeler öğrencilerimizi yanlış yönlendirecek ve zarar verecektir. En azından böyle bir değerlendirme yapmadan önce yeni müfredat bütünüyle etüt edilmelidir. Bu çalışmayı yapan bir kişi bazı konuların hem isim hem de içerik olarak yeni müfredatın sınırları dışında kaldığını tespit ettiği gibi bazı konuların isim karşılığı olmamasına rağmen farklı ünitelerde hatta farklı sınıflarda içeriğin dağıtıldığını (sarmallık) görecektir

Hiç yorum yok: